Obchodné podmienky
1. Úvodné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.ikonna.sk pre územie Slovenskej republiky. Internetový obchod prevádzkuje LEAN EU, s.r.o., r. s. p., Belanského 228, 024 01 Kysucké Nové Mesto, IČO: 45564213, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu v Žiline, oddiel: Sro, Vložka číslo: 52974/L.
Podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a
povinnosti predávajúceho a kupujúceho. Predávajúci uskutočňuje internetový predaj výrobkov
kupujúcim na území Slovenskej republiky na základe
vyššie uvedených predajných podmienok.
2. Spotrebiteľ
Spotrebiteľ sa zoznámi s ponukou predávajúceho, vyberie
si ponúkaný tovar z aktuálnej ponuky a objedná si u predávajúceho pomocou objednávky. / nákupného košíka / Tovar sa objedná na základe registrácie a prihlásenia, nie je
to však podmienkou. Nový zákazník sa registrovať nemusí. Po potvrdení objednávky emailom je objednávka platná a
zaevidovaná. Tovar bude vybavovaný
priebežne, najneskôr do 7 dní. Ceny výrobkov spoločnosti sú uvádzané v mene EUR. V kúpnej cene je zahrnutá aj DPH
v príslušnej výške.
3. Objednávka
Prijatie objednávkového formulára bude potvrdené automaticky.
Potvrdenie bude vykonané prostredníctvom
elektronickej pošty. Po prijatí objednávky je spoločnosť IKONNA povinná skontrolovať, či je požadovaný tovar na
sklade (v dostatočnom množstve). So skutočnosťou, ak požadovaný tovar nebude na sklade, bude zákazník upovedomený
emailom alebo telefonicky. K uzavretiu kúpnej
zmluvy medzi oboma zmluvnými stranami,
v tomto prípade
dôjde až v okamihu
spresnenia ponuky zo strany
predávajúceho. Po potvrdení prijatej objednávky, sa objednávka stáva zaväzujúcou.
IKONNA si vyhradzuje právo odmietnuť objednávky, ktoré budia podozrenie o zneužití internetového predaja neoprávnenými osobami (napríklad také objednávky, ktoré neobsahujú telefón, či adresu elektronickej pošty, kde by bolo možné objednávku potvrdiť, či overiť.)
Objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva nadobúda účinnosť v momente prevzatia tovaru kupujúcim. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárov. Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávacom formulári.
Všetky objednávky, ktoré sú prijaté predávajúcim, sú záväzné! Kupujúci môže objednávku zrušiť, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o odoslaní objednávky. Kupujúci môže objednávku zrušiť telefonicky na tel.čísle: 0908 542 366 alebo na email: eshop.ikonna@gmail.com. V prípade, že objednávka nebude zrušená pred odoslaním a zákazník si zásielku nepreberie, predávajúci môže kupujúcemu vyúčtovať reálne vynaložené náklady na expedíciu + na vrátenie zásielky späť ku predávajúcemu. E-shop má teda právo uplatniť si náhradu škody, ktorá nám takýmto konaním spotrebiteľa vznikla!
V časti "aktuálne zľavy" nájdete tovar v akciových a zvýhodnených cenách. Keďže sa jedná o výpredaj tovaru, objednávku považujte za záväznú, až po našom potvrdení.
4. Termín dodania
Pokiaľ je objednaný tovar dostupný na sklade, v zhode s
pravidlami objednávky, dodávame tovar ihneď,
max. do 7 dní. Ak sa zásielka vo výnimočných prípadoch omešká, alebo objednaný
tovar nie je skladom , zákazníka
budeme o vzniknutej situácii informovať. O zaslaní objednávky bude zákazník informovaný e-mailom, SMS
správou, prípadne telefonicky. Dodanie tovaru bude zrealizované prostredníctvom slovenskej pošty, prípadne kuriérom.
5. Možnosť vrátenia tovaru
a) V prípade, že z akéhokoľvek dôvodu nie ste s objednaným tovarom spokojný, môžete ho nenosený do 14 dní vrátiť ,
od prevzatia tovaru a na vlastné náklady
poslať späť.
b) Tovar, ktorý kupujúci z akéhokoľvek dôvodu vráti, nesmie byť použitý,
poškodený, alebo neúplný. Musí sa
nachádzať v pôvodnom obale (krabici) a musí obsahovať všetky dokumenty prislúchajúce k tovaru (záručný list, doklad
o zaplatení tovaru, faktúra), inak tovar vraciame naspäť k odosielateľovi a vrátenie tovaru je neplatné. Vrátený tovar nikdy neposielajte na dobierku! Tovar, prosíme vrátiť na adresu !
c) V prípade, že kupujúci odošle predávajúcemu tovar na adresu
predávajúceho, vráti predávajúci
kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu v lehote 7 dní od doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
6. Záruka a reklamácie
Na zakúpenú obuv poskytujeme záruku 24 mesiacov od dátumu
zakúpenia. So zakúpeným tovarom
dostanete aj záručný list, ktorý Vás informuje o podmienkach záruky. Tento
záručný list starostlivo uchovajte
a v prípade reklamácie, ho zašlite súčasne
s dokladom o zakúpení.
Súčasťou záručného listu je aj návod
na ošetrovanie obuvi. Upozorňujeme, že pokiaľ dôjde k poškodeniu obuvi z hľadiska nedodržania zásad a účelového
použitia obuvi alebo v dôsledku zanedbanej údržby,
podľa návodu na údržbu, nebude
braný ohľad na prípadné reklamácie.
Zodpovednosť za vady predanej
veci:
§ 622
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak
sa vada týka len časti veci, a ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru
alebo závažnosť vady.
(3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady, vymeniť poškodenú vec za nepoškodenú,
ak to kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti.
§ 623
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec
mohla riadne užívať ako vec bez vady, má
kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy
odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné
vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád, vec riadne užívať.
(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci
právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Posúdenie oprávnenosti reklamácie a jej vybavenie prebieha do 30 dní od prevzatia tovaru predávajúcemu.
7. Dodacie podmienky
a) Tovar je dodávaný prostredníctvom slovenskej pošty,
prípadne prepravnou spoločnosťou , v rámci Slovenskej Republiky. b) Miesto
odberu, resp. zaslania tovaru je stanovené kupujúcim pri objednávaní tovaru. Za vybavenie objednávky sa považuje
prevzatie tovaru kupujúcim. Dopravu na adresu doručenia, zabezpečuje predávajúci. Zásielka s tovarom vždy obsahuje
faktúru - daňový doklad
(doklad o kúpe tovaru) a záručný list.
c) Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré uviedol v objednávke.
Ak kupujúci tovar odmietne prevziať
od kuriéra alebo bude potrebné dodávku opakovať viac ako 2 x z dôvodu neprítomnosti kupujúceho a kupujúci prevzatie
zásielky potvrdil mailom, alebo telefonicky,
náklady na doručenie hradí kupujúci.
d) Kupujúci je povinný bezprostredne po prevzatí zásielky prekontrolovať
tovar spolu s dopravcom (neporušenosť
zásielky, poškodenie krabice atď.). Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie otvorenej alebo inak viditeľne
poškodenej zásielky, je však povinný vyhotoviť záznam v reklamačnom protokole u dopravcu a túto skutočnosť bez odkladu
oznámiť predávajúcemu mailom na: eshop.ikonna@gmail.com
Pokiaľ kupujúci prevezme otvorenú alebo inak poškodenú
zásielku, predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť
za škodu vzniknutú na dodanom tovare. Na reklamácie mechanického poškodenia výrobku, prípadne neúplnosť zásielky po
podpise prepravného listu, ktoré nebudú nahlásené ihneď, najneskôr do 12 hodín , nebude braný ohľad vzhľadom
na prepravné podmienky prepravcu!
8. Cena a platobné podmienky
a) Spôsob platby si kupujúci vyberie
pri objednávaní tovaru.
b) Tovar môže byť platený bankovým
prevodom vopred na účet prevádzkovateľa Lean EU,
s.r.o., r. s. p. alebo dobierkou.
Uvedená cena za poštovné a balné je bez DPH
Dodanie
·
Dobierka GLS + dobierka – 6,00 Eur
·
GLS
platba vopred na účet - 4,00 Eur
·
Doručenie na poštu + dobierka
– 5.50 Eur
· Vyzdvihnutie na pošte - 3,50 Eur
· Slovenská pošta - doručenie na adresu + dobierka - 6,00 Eur
· Slovenská pošta - doručenie na adresu - 4,00 Eur
Je možný aj osobný odber na jednej z našich predajní.
9. Záverečné ustanovenia
Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými
podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia
Občianskeho zákonníka, Zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji a
Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia
príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky
oboznámil s týmito obchodnými podmienkami
a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí. V prípade akýchkoľvek otázok, môže
kupujúci napísať na mailovú adresu:
eshop.ikonna@gmail.com
MIMOSÚDNE SPÔSOBY RIEŠENIA SPOROV A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K
TÝMTO RIADENIAM (RIEŠENIAM)
e) Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zabezpečuje predávajúci
prostredníctvom elektronickej adresy:
ikonna@ikonna.sk
1. Informáciu o vybavení sťažnosti zákazníka pošle predávajúci na elektronickú adresu zákazníka.
2. Predávajúci je oprávnený k predaju produktov na základe živnostenského oprávnenia.
Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti
príslušný živnostenský úrad. Dozor nad
oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov.
Slovenská obchodná inšpekcia
vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním ZOS.
3. Zákazník má podľa ZOS právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu
z kúpnej zmluvy. Subjektom, ktorý je
oprávnený mimosúdne riešenie sporu vykonávať, je Európske spotrebiteľské centrum v SR (ESC v SR).
Bližšie informácie sú dostupné na webových stránkach https://www.esc-sr.sk .
PRÁVO ODSTÚPIŤ
OD ZMLUVY
1. Kupujúci, ktorý uzatvoril zmluvu na diaľku, má v súlade s ustanovením §
7 až 10 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho
(ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku“), právo od kúpnej
zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich /14/ dní od prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy
môže byť vykonané
napríklad:
a. písomne na adresu:
2. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže zákazník využiť vzorový formulár
odstúpenia od zmluvy, ale nie je to nutné.
3. V prípade odstúpenia od zmluvy na diaľku sa zmluva považuje
za neuzavretú.
4. Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 dní od obdržania
prehlásenia zákazníka o odstúpení od
zmluvy, vrátiť zákazníkovi všetky jeho platby, vrátane nákladov na dopravu
tovaru (s výnimkou zvýšených
nákladov, ktoré vyplývajú zo zákazníkom vybraného spôsobu dopravy, iného ako najlacnejšieho bežného spôsobu doprav,
dostupného v internetovom obchode.)
5. V prípade odstúpenia od zmluvy vráti predávajúci peňažné prostriedky
prijaté od zákazníka do štrnástich
(14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy zákazníkom, a to rovnakým spôsobom,
akým i ich predávajúci od zákazníka
prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté zákazníkom už pri vrátení tovaru
zákazníkom, či iným spôsobom, pokiaľ s tým zákazník bude súhlasiť a nevzniknú tým zákazníkovi ďalšie nároky. Ak odstúpi
zákazník od kúpnej zmluvy, predávajúci
nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky zákazníkovi skôr, ako mu
zákazník tovar vráti alebo preukáže, že tovar
predávajúcemu odoslal.
6. Zákazník je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy
odstúpil od zmluvy, vrátiť tovar predávajúcemu alebo ho odovzdať osobe určenej predávajúcim, iba ak predávajúci ponúkol, že si tovar sám vyzdvihne. Pre zachovanie lehoty
postačí, ak je tovar v uvedenej lehote odoslaný.
Tovar je možné zaslať na adresu: LEAN EU, s.r.o., r. s. p., Belanského 228, 024 01 Kysucké Nové Mesto.
Prosíme o priloženie dokladu o zakúpení
tovaru.
7. Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je predávajúci oprávnený kedykoľvek
od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom
prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený
kupujúcim.
SPOTREBITEĽ NEMÔŽE ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY, PREDMETOM KTOREJ JE:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil,
že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutá služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu
cien na finančnom trhu, ktorý
predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného
spotrebiteľa,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu
zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého
ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní
neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase
uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie
je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré
predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne
požiadal predávajúceho; to neplatí
pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných
na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si
tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových
záznamov alebo počítačového softvéru
predávaných v ochrannom
obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o
predplatnom a predaj kníh nedodaných v ochrannom
obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania,
preprava tovaru, nájom automobilov,
poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s
činnosťami v rámci voľného času a
podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa
jeho poskytovanie začalo s výslovným
súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že v vyjadrením tohto súhlasu stráca
právo na odstúpenie od zmluvy.